
Verbinder in hart en nieren
Zo Waardevol Communicatie is eind 2019 door mij, Bianca Maton, opgericht om zoveel mogelijk bedrijven te adviseren en ondersteunen op het gebied van interne (verander)communicatie die zowel mens- als resultaatgericht is.
De overtuiging hierachter is dat wanneer (potentiële) medewerkers zich gehoord, gezien en gekend voelen, zij weten waar de organisatie voor staat en gaat en zij ruimte en vertrouwen krijgen om daar op hun manier aan bij te dragen, zij zich meer verbonden zullen voelen en van meer betekenis zijn voor het bedrijf.
Meer waarde
Die betrokkenheid is waardevol voor zowel medewerker als werkgever omdat het werkplezier en de medewerkerstevredenheid toeneemt, ziekteverzuim en verloop afneemt, organisatie- en/of veranderdoelen veel vaker worden bereikt en de kwaliteit van dienstverlening voor zowel de interne als externe klant toeneemt.
Overeenstemming met Trendrede
Ook in de Trendrede 2020 wordt gesproken over het belang van betekenis, verbinding en openheid. In de vooruitblik voor de jaren 20 schetsen de makers dat "we van vrijgevochten individu naar een onderdeel van een zelfgekozen gemeenschap gaan". Hun nuchtere constatering is "dat een bouwsteen in zijn eentje niets waard is. Er is cement nodig om wat op te bouwen, zonder bindweefsel is er geen verbinding." Persoonlijk zie ik hier een rol weggelegd voor mij en alle andere interne communicatie professionals. Het is aan ons aanmoedigend te communiceren over de waarde van iedere bouwsteen en het belang van verbinding. Op die manier dragen wij bij aan het bouwen van een bedrijfscultuur waarin een ieder zich gehoord, gezien en gekend voelt.
Zo Waardevol Communicatie is eind 2019 door mij, Bianca Maton, opgericht om zoveel mogelijk bedrijven te adviseren en ondersteunen op het gebied van interne (verander)communicatie die zowel mens- als resultaatgericht is.
De overtuiging hierachter is dat wanneer (potentiële) medewerkers zich gehoord, gezien en gekend voelen, zij weten waar de organisatie voor staat en gaat en zij ruimte en vertrouwen krijgen om daar op hun manier aan bij te dragen, zij zich meer verbonden zullen voelen en van meer betekenis zijn voor het bedrijf.
Meer waarde
Die betrokkenheid is waardevol voor zowel medewerker als werkgever omdat het werkplezier en de medewerkerstevredenheid toeneemt, ziekteverzuim en verloop afneemt, organisatie- en/of veranderdoelen veel vaker worden bereikt en de kwaliteit van dienstverlening voor zowel de interne als externe klant toeneemt.
Overeenstemming met Trendrede
Ook in de Trendrede 2020 wordt gesproken over het belang van betekenis, verbinding en openheid. In de vooruitblik voor de jaren 20 schetsen de makers dat "we van vrijgevochten individu naar een onderdeel van een zelfgekozen gemeenschap gaan". Hun nuchtere constatering is "dat een bouwsteen in zijn eentje niets waard is. Er is cement nodig om wat op te bouwen, zonder bindweefsel is er geen verbinding." Persoonlijk zie ik hier een rol weggelegd voor mij en alle andere interne communicatie professionals. Het is aan ons aanmoedigend te communiceren over de waarde van iedere bouwsteen en het belang van verbinding. Op die manier dragen wij bij aan het bouwen van een bedrijfscultuur waarin een ieder zich gehoord, gezien en gekend voelt.